Op dinsdag 3 oktober is het Diversity Day. Een dag om onze diversiteit te vieren. Maar ook een moment om stil te staan bij de stappen die nog gezet moeten worden op de faculteit. Hecht je belang aan diversiteit en inclusie en wil je weten waar je terecht kunt wanneer je vragen, opmerkingen en ideeën hebt? We nodigen je uit voor een laagdrempelig ontmoetingsevenement bij VOX-POP, in samenwerking met het Diversity Office en de FSR.
Kerngegevens van evenement Diversity Day
3 oktober 2023

Save the date: Ontmoet het Diversity Office

Tijdens deze bijeenkomst met koffie, thee, hapjes, en verhalen gaan we graag met je in gesprek over manieren waarop de faculteit een inclusieve, open en respectvolle omgeving kan zijn. De bijeenkomst duurt van 16.00 tot 17.30 uur en vindt plaats bij VOX-POP. Je ontmoet vertegenwoordigers van het Diversity Office en de facultaire studentenraad.

In het programma staat het thema ‘Welkom’ centraal. Een woord dat staat voor de inclusieve, open, respectvolle omgeving die het Faculty Diversity Office van de FGw nastreeft, zowel voor studenten als voor medewerkers. Het Diversity Office zet zich, net als de UvA zelf, in voor beleid dat bijdraagt aan het verminderen van ongelijkheid, het wegnemen van belemmeringen in het slagen in het onderwijs en het creëren van gelijke kansen voor iedereen. Daarbij richten we ons op diversiteit en de gelijkwaardigheid en inclusie van mensen met uiteenlopende sociale en culturele achtergronden, geslachten, geloofsovertuigingen, seksuele geaardheden en capaciteiten. We hebben vooruitgang geboekt, maar er is nog veel wat we kunnen doen, en doen, om ervoor te zorgen dat iedereen die deel uitmaakt van onze FGw-gemeenschap zich hier welkom voelt. Wat daarvoor nodig is, bespreken we graag met jou.

Het programma bestaat uit:

• Korte presentatie door het Diversity Office van de faculteit
  • Groepsgesprek over wensen rondom diversiteit op de faculteit, gemodereerd door Angelina Senchi
  • Poëtische voordracht door Mia You

Angelina Senchi

Het gesprek wordt gemodereerd door Angelina Senchi. Angelina heeft haar bachelor Italië Studies afgerond en is momenteel bezig met de master Boekwetenschap, waar zij zich met haar scriptie vooral richt op de visuele representatie van gemarginaliseerde identiteiten. Daarnaast is zij voorzitter van de Facultaire Studentenraad en werkzaam als studentasssistent bij het Allard Pierson op het Surinamicaproject.

Mia You

Mia You is auteur van de dichtbundel I, Too, Dislike It (1913 Press, 2016) en de bundels Objective Practice (Achiote Press, 2007) en Rouse the Ruse and the Rush (Nion Editions, 2023). Haar volgende dichtbundel, Festival, zal in 2024 bij Belladonna (VS) en Uitgeverij Chaos (Nederland) worden uitgebracht. Haar gedichten zijn verschenen in Poetry magazine, the Boston Review, nY, De Gids, Nioques en de PEN Poetry Series. Andere artikelen verschenen in Artforum, de Los Angeles Review of Books en de European Review of Books, evenals in ELH en Textual Practice. Momenteel doceert ze Engelstalige literatuur aan de Universiteit Utrecht en in het Critical Studies programma aan het Sandberg Instituut.

De bijeenkomst duurt van 16.00 tot 17.30 uur en is bij VOX-POP, Binnengasthuisstraat 9, 1012 ZA, Amsterdam. Je hoeft je van te voren niet aan te melden.