In de eerste sessie van de UvA Campus Dialogues zullen wij ons richten op het begrijpen van de impact van de gebeurtenissen op het vertrouwen binnen de UvA-gemeenschap. Hierin stellen we de demonstraties centraal en de behoefte voor veel mensen om in een veilige ruimte met elkaar in gesprek te blijven. Er is ook ruimte voor mensen om met elkaar te praten over gevoelens van woede, angst, frustratie en hoe we steun en erkenning kunnen vinden binnen de gemeenschap.
Kerngegevens van evenement UvA Campus Dialogues lunchbijeenkomst #1
23 mei 2024

Campus Dialogues lunchbijeenkomsten

De recente demonstraties op onze campus en de reactie van de politie op deze protesten hebben een grote impact op onze hele gemeenschap. In deze uitdagende tijden zet het Central Diversity Office zich in voor het bieden van een veilige en gastvrije ruimte op de campus waar het welzijn van studenten en medewerkers, verbinding en gedeelde reflectie centraal staan. Daarom organiseren we wekelijkse UvA Campus Dialogues lunchsessies. De eerste sessie vindt op 23 mei plaats van 12:00-14:00 in VOX-POP.

Deze twee uur durende sessies zijn bedoeld om een veilige ruimte te creëren waar onze gemeenschap gedachten, zorgen, emoties en verdeelde meningen kan delen. We duiken in gedeelde waarden en laten ruimte voor pluralisme. We willen samen het vertrouwen herstellen en leren hoe we weer kunnen samenwerken aan een gemeenschappelijke toekomst. Als lid van de UvA-gemeenschap ben je van harte uitgenodigd om deel te nemen. Verschillende gastsprekers zullen de sessies faciliteren met praktische handvatten, om dialoog en samenwerking te bevorderen.

Elk van deze sessies heeft zijn eigen focus, als volgt:

• De impact van de crisis op de UvA-gemeenschap
  • Vertrouwen herstellen
  • Raakvlakken - wat verbindt ons?
  • Omgaan met verdeeldheid - wat te doen als we het niet eens zijn met elkaar? (deel 1)
  • Van verdeeldheid naar pluralisme - wat te doen als we het oneens blijven? (deel 2)
  • Op weg naar een gezamenlijke toekomst - hoe komen we samen verder?

Praktische informatie

Ben je student of medewerker aan de UvA? Dan nodigen we je uit om deel te nemen aan een of meer van deze UvA Campus Dialogues. Om een veilige ruimte te garanderen, moeten we het aantal deelnemers beperken. Daarom is aanmelden verplicht. Lunch wordt verzorgd en is gratis. De sessies vinden elke donderdag plaats van 23 mei tot 27 juni, tussen 12.00 en 14.00 uur.

De eerste sessie vindt op 23 mei plaats van 12:00-14:00 in VOX-POP. Meld je hier voor aan via onderstaande link.