Historici hebben tot dusver weinig onderzoek gedaan naar hoe en waar (Turkse) gastarbeiders woonden en werkten in naoorlogs Amsterdam. Multidisciplinair kunstenaar Emin Batman heeft een groep masterstudenten Stads- en Architectuurgeschiedenis gevraagd onderzoek te doen naar de woon-, werk- en organisatiegeschiedenis van Turkse migranten in de periode 1960-1990. Deze middag presenteren de studenten hun onderzoeksresultaten. Daarnaast blikken ze met Emin vooruit naar een tentoonstelling die hij gaat maken in het kader van zijn project Tussen Tompouce en Baklava.
Kerngegevens van evenement Turkse gastarbeiders in Amsterdam
2 februari 2024