VOX-POP presenteert ArtiShock. Iedere maand tovert VOX-POP de ruimte om tot werkplaats voor chaos en creativiteit. Van dj-les tot linosnedeworkshops: steeds oefen je met een andere kunstvorm. Deze maand ontdekken we het ambacht van het boekbinden met kunstenaar Michał Jurys! Samen maken we onze eigen boekomslagen, met de natuurlijk geverfde stoffen van de vorige ArtiShock of met stof die Michał meebrengt.
Kerngegevens van evenement ArtiShock #7: Boekbinden
23 mei 2024

Altijd al een passie gehad voor gepersonaliseerde notitieboeken? In deze workshop laat kunstenaar Michał Jurys je zien hoe je een harde boekomslag maakt. De sessie richt zich op het ontdekken van verschillende soorten papier en het leren van manieren om ze samen te voegen in de vorm van een boek. Samen maken we persoonlijke, handgemaakte notitieboeken die perfect zijn voor al je schrijfsels, tekeningen en doodles!

Geef papier een tweede leven
Al het papier dat we tijdens de workshop gebruiken is restmateriaal uit de grafische industrie. We beginnen deze workshop met een korte zintuiglijke introductie van verschillende soorten papier en bindtechnieken.

Gebruik je eigen stof
Het grootste deel van de workshop is gewijd aan het maken van hardcover notitieboeken met textiel. Je kunt je eigen stof meenemen van de vorige ArtiShock workshop, of je kunt stoffen gebruiken die Michał ter beschikking stelt.

Over Michał Jurys

Michał Jurys (1978, PL/NL) is afgestudeerd aan de Gerrit Rietveld Academie en werkt als kunstenaar en ontwerper met verschillende aspecten van drukken en papier. Michał concentreert zich in zijn praktijk op de relatie tussen personen en de structuren om hen heen. Hij is de oprichter van Studio M13 - een Amsterdamse kunstruimte voor multidisciplinaire presentaties, performances en workshops en hij geeft creatieve lessen aan kinderen op de Poolse school in Delft. Hij is medeoprichter van Pear Paper, een bedrijf gewijd aan het terugbrengen van de kunst van het maken van notities, schrijven en het achterlaten van "sporen" op papier. Met Pear Paper combineert hij zijn passie voor papier met traditionele druktechnieken zoals zeefdrukken en letterpersen om notitieboekjes, kaarten en papieren lichtsculpturen te maken. Bij VOX-POP komt hij ons het ambacht van boekbinden leren.